ZÁSADY SLUŽBY
Zásady služby vyjadřují hodnoty, kterými se pracovníci řídí při poskytování podpory, pomoci a péče klientům.
Zásada číslo 1 - Respekt k potřebám
Vycházíme ze zjištěných a vyhodnocených potřeb konkrétních klientů. Podpora zohledňuje jejich přání a je plánovaná ve všech oblastech každodenního života.
Zásada číslo 2 - Respektující a partnerský přístup
Každý klient, který využívá naši službu, je zaměstnanci přijímán především jako člověk s respektem k jedinečnosti, věku, osobnosti, potřebám a možnostem.
Zásada číslo 3 - Nastavení individuálního způsobu komunikace dle potřeb klienta.
Zásada číslo 4 - Život v takovém prostředí, které se co nejvíce podobá životu v domácím prostředí
Včetně vytváření příležitostí a možností k tomu, aby klienti byli aktivně v kontaktu s rodinou, přáteli a blízkými, případně aby mohli navazovat nové vztahy s vrstevníky.
Zásada číslo 5 - Uplatňování principů normality v běžném životě (důraz na běžný způsob života)
Pracovníci usilují o to, aby se život klienta se zdravotním postižením co nejvíce přiblížil běžnému životu.
Dále vycházíme z obecných principů normality, kdy u klientů:
- zachováváme rytmus běžného dne a týdne,
- respektujeme jejich vlastní přání,
- respektujeme jejich vlastní rozhodnutí,
- respektujeme jejich soukromí,
- respektujeme jejich nárok na uznání sebe sama,
- akceptujeme jejich život ve světě obou pohlaví,
- podporujeme jejich účast na kulturním životě,
- podporujeme jejich volnočasové a sportovní aktivity,
- respektujeme jejich odlišnost a přijímáme jejich zdravotní postižení jako součást lidské různorodosti a přirozenosti.