Zásady služby
Zásady vyjadřují hodnoty, kterými se pracovníci řídí při poskytování podpory, pomoci a péče klientům:
Zásada číslo 1 - Individuální přístup
Pracovníci respektují každého klienta s jeho rozdílnými potřebami a schopnostmi a přizpůsobují službu jeho aktuálním potřebám.
Zásada číslo 2 - Respektování rozhodnutí klienta
Pracovníci vedou klienta k tomu, aby rozuměl důsledkům své volby a jeho rozhodnutí či názor respektují.
Zásada číslo 3 - Ochrana důstojnosti a soukromí.
S klientem jednáme jako s rovnocenným partnerem a respektujeme jeho právo na soukromí.
Zásada číslo 4 - Podpora aktivního přístupu.
Klienta podporujeme v samostatném jednání a zvládání každodenních činností, ve využívání běžně dostupných služeb, navazování mezilidských vztahů, zapojení do pracovního života a rozhodování o trávení volného času.
Zásada číslo 5 - Přiměřené riziko
Umožňujeme klientovi brát na sebe přiměřené riziko v běžných situacích.
Zásada číslo 6 - Rovnost
Všichni klienti mají ve službě stejná práva a povinnosti.
Zásada číslo 7 - Respekt k právu na partnerský život
Zásada číslo 8 - Uplatňování principů normality v běžném životě (důraz na běžný způsob života)
Pracovníci usilují o to, aby se život člověka se zdravotním postižením co nejvíce přiblížil běžnému životu.
Zásada č. 9 - Týmová spolupráce
Poskytovaná služba je založená na vzájemné spolupráci členů pracovního týmu. Naší snahou je také nalézání zdrojů podpory v rodině.