Zásady služby

 

Zásady služby

 

Zásady vyjadřují hodnoty, kterými se pracovníci řídí při poskytování podpory, pomoci a péče klientům:

Zásada číslo 1 - Individuální přístup

Pracovníci respektují každého klienta s jeho rozdílnými potřebami a schopnostmi a přizpůsobují službu jeho aktuálním potřebám.

Zásada číslo 2 - Respektování rozhodnutí klienta

Pracovníci vedou klienta k tomu, aby rozuměl důsledkům své volby a jeho rozhodnutí či názor respektují.

Zásada číslo 3 - Ochrana důstojnosti a soukromí. 

S klientem jednáme jako s rovnocenným partnerem  a respektujeme jeho právo na soukromí.

Zásada číslo 4 - Podpora aktivního přístupu. 

Klienta podporujeme v samostatném jednání a zvládání každodenních činností, ve využívání běžně dostupných služeb, navazování mezilidských vztahů, zapojení do pracovního života a rozhodování o trávení volného času.

Zásada číslo 5 - Přiměřené riziko

Umožňujeme klientovi brát na sebe přiměřené riziko v běžných situacích.

Zásada číslo 6 - Rovnost

Všichni klienti mají ve službě stejná práva a povinnosti.

Zásada číslo 7 - Respekt k právu na partnerský život

Zásada číslo 8 - Uplatňování principů normality v běžném životě (důraz na běžný způsob života)

Pracovníci usilují o to, aby se život člověka se zdravotním postižením co nejvíce přiblížil běžnému životu.

Zásada č. 9 - Týmová spolupráce

Poskytovaná služba je založená na vzájemné spolupráci členů pracovního týmu. Naší snahou je také nalézání zdrojů podpory v rodině.